Veletrh Ambiente 2014 | Maxidesign.cz

Veletrh Ambiente 2014 3.2.2014

Blíží se Ambiente 2014, přehlídka toho nejlepšího ze světa spotřebního zboží a designu. Ambiente v sobě skrývá hned tři unikátní veletrhy pod jednou střechou - Dining, Giving a Living, které svým rozsahem a kvalitou výrobků představují unikátní platformu pro prezentaci mimořádně pestré palety spotřebního zboží. Letošní Ambiente se koná 7.-11. února 2014 a svou nabídku představí téměř 4 700 vystavovatelů. Veletrh doprovází také řada soutěží, přehlídek, ocenění a vedlejších programů, které stojí za to navštívit...

Blíží se Ambiente 2014, přehlídka toho nejlepšího ze světa spotřebního zboží a designu. Ambiente v sobě skrývá hned tři unikátní veletrhy pod jednou střechou - Dining, Giving a Living, které svým rozsahem a kvalitou výrobků představují unikátní platformu pro prezentaci mimořádně pestré palety spotřebního zboží. Letošní Ambiente se koná 7.-11. února 2014 a svou nabídku představí téměř 4 700 vystavovatelů. Veletrh doprovází také řada soutěží, přehlídek, ocenění a vedlejších programů, které stojí za to navštívit.

Tři akce na jedné ploše

Galerie 1 bude pro mnohé návštěvníky pravděpodobně místem, které si vyberou jako první. Nabízí totiž hned tři akce pro všechny, kdo na Ambiente hledají nejenom zboží, ale i inspiraci a informace o trendech pro následující období.

Již posedmé nabízí sekce Trends vše nové v segmentu stolování, kuchyní, bydlení a dárků, včetně komentovaných prohlídek a přednášek.

Design Plus Award je jednou z nejznámějších německých cen vůbec a každoročně ji získají esteticky a funkčně nejzdařilejší produkty.

Třetí zajímavostí je Německá cena designu, kterou Německá rada pro design uděluje vynikajícím zavedeným i začínajícím designérům, špičkovým výrobkům a projektům v oblasti produktového designu.

JAPAN STYLE na Ambiente 2014

Partnerská země Ambiente 2014 přichází historicky poprvé z Asie. Realizaci, která bude k vidění ve foyer haly 4.1, zaštítil mezinárodně uznávaný designér a architekt Yukio Hashimoto. Prezentace designéra Hashimota představuje japonské produkty a zároveň dává návštěvníkům možnost přímo se zapojit do simulace života v Japonsku. Na programu je výuka ostření nožů či přípravy tradičního suši. Ve foyer haly 11.0 se pracemi 16 špičkových výrobců představí přehlídka japonské kreativity.

Mladí designéři na Ambiente: Talents, Next a Trendwatcher

Veletrh Ambiente tradičně a dlouhodobě podporuje mladé talenty. Programy zaměřené na nastupující generaci mladých designérů - Talents a Next - mají mezinárodní jméno.

Talents - čerství absolventi designérských škol, jejichž nápady a práce zatím neprošly byznys prostředím, získávají na scéně Dining a Living velkorysou podporu. Mají možnost vystavovat na náklady Messe Frankfurt a mohou tak navázat klíčové vztahy a spolupráci již na začátku své profesionální cesty, kdy nemají prostředky na vlastní propagaci. Talents je kurátorský výběr těch nejlepších z celého světa, kteří se do oboru chystají vstoupit.

Program Next je zaměřen na mladé firmy, které jsou již aktivní v segmentu spotřebního zboží a chtějí se pevněji ukotvit v oboru. Účastníky programu Next najdou návštěvníci v Loft (hala 11.0), na Young &Trendy (hala 11.1) a Carat (hala 9.3).

Trendwatcher je relativně nový, ale již velmi úspěšný koncept. Již třetím rokem vysílá nizozemský Fontys (Fontys University of Applied Science) na Ambiente své studenty - „hledače trendů". Výsledky své práce představí mladí experti na stánku ve foyer haly 11.0 a rovněž v rámci prohlídek organizovaných po výstavních plochách veletrhu.

Čím se ukážeme my?

Kromě letošní účasti 51 firem z České republiky a Slovenska bude zlatým hřebem české účasti na veletrhu přehlídka s názvem Skleněná republika. Sklářství má v České republice dlouholetou tradici. Vzniklo kolem roku 1950 a čeští skláři a jejich díla jsou od té doby populární po celém světě. „Skleněná republika" - tak přezdívají experti České republice již dlouho, stejnojmenná instalace letos představí na Ambiente moderní sklo v dílech dvaceti sklářů. Práce pocházejí z let 2008 až 2013 a nabízejí ucelený pohled na celé spektrum možností, jež toto náročné umělecké řemeslo nabízí.

Jedním z vyústění spolupráce mezi veletržní společností Messe Frankfurt a Profil Media je na Ambiente 2014 i prezentace značky Křehký. Společnost vlastnící stejnojmennou pražskou galerii a pořádající festival Křehký Mikulov se letos rozhodla pro velké evropské turné, kde představí kolekci, kterou pro ni navrhli přední čeští i zahraniční designéři v průběhu několika posledních let (2007-2014). Kromě Paříže, Milána a Londýna bude jednou ze „zastávek" také Ambiente. Na samostatném stánku bude představen průřez produkcí značky Křehký v konkrétních pracích špičkových českých designérů.

Talents s českou účastí. Šťastlivce si vybrala sama ředitelka veletrhu Nicolette Naumann, když přijela do Prahy na tiskovou konferenci. V Galerii Kuzebauch na pražském Břevnově navštívila výstavu prací studentů UMPRUM z ateliéru keramické tvorby pod vedením Maxima Velčovského a na místě vybrala hned čtyři, což je na tak malý výběr v celosvětové konkurenci opravdový úspěch.

Dalšími doprovodnými programy jsou např. BMWi, prostor pro inovativní německé firmy, které si zde mohou za výhodných podmínek otestovat výhody přítomnosti na renomovaném mezinárodním veletrhu. Solutions je přehlídka chytrých řešení a zajímavých technických inovací v oblasti vaření a stolování, a do třetice těch nejdůležitějších jistě patří i Stříbrné trienále, přehlídka 80 exponátů ze zlata a především stříbra, kterou pořádá společnost uměleckých zlatníků a Německý dům zlatníků již posedmnácté. Pro odlehčení můžete zajít do několika kaváren navržených předními designéry z různých zemí, ve foyer haly 4.2 najdete vše o stolování v italském stylu a v Portalhausu haly 11 na vás čeká přehlídka celosvětově známých Mumínků a celé spektrum licencovaných produktů s jejich tematikou. Jejich autorce Tove Jansson by letos bylo sto let.

Autor zprávy

admin

Sdílej článek

Další články

Tendence 2016 - Frankfurt nad Mohanem, 27. až 30. srpna

Vystavovatelé i návštěvníci se již dnes mohou těšit na veletrh Tendence, jenž se v letošním…

Události - 18.8.2016

Ambiente - Frankfurt nad Mohanem, 13. až 17. února 2015

Ambiente - Frankfurt nad Mohanem, 13. až 17. února 2015 Ambiente 2015: nejvýznamnější veletrh spotřebního zbož…

Události - 4.2.2015

Tendence 30.8 - 2.9 2014

Čtyři dny veletrhu Tendence budou věnovány dárkovému zboží pro nadcházející sezónu, dekorac…

Události - 18.8.2014

Tendence 24.-27. srpna 2013

Čtyři dny plné inovací, trendů a designu přináší i letos mezinárodní podzimní veletrh spotřebního…

Čtyři dny plné inovací, trendů a designu přináší i letos mezinárodní podzimní veletrh spotřebního zboží Tendence 2013 ve Frankfurtu nad Mohanem …

Události - 20.8.2013