Umělecká instalace od Husseina Chalayana pro značku Puma

Mgr. Sandra Vasková
22.2.2011
  • Interiér

Puma od Husseina Chalayana posunula hranice zkušeností spotřebitelských nákupů pomocí vytvoření umělecké instalace k představení a zahájení jejich nové sbírky - SS11 kolekce. Skládá se z 625 vertikálně postavených tyčí, které společně vytváří jakoby Google mapu, která zachycuje nejúžasnější města světa. Ta bude vystavena od začátku března v Londýně, jejími tvůrci se stali Everyone Associates.


Každá z trojúhelníkových tyčí značí zeměpisnou šířku a délku. Je na nich zapsán také jedinečný čárový kód, který když se zadá do zákazníkova telefonu, se napojí na Google mapu a, oni pak mohou vyhledávat nejkrásnější a nejoblíbenější místa na celé naší planetě. Puma spolupracuje samozřejmě i s jinými značkami. Avšak spolupráce se značkou Chalayan jí v tomto případě přinesla její proslulý, nápaditý, překvapivý, experimentální i velmi zajímavý přístup k designu. Ta totiž inovativně používá materiály, pečlivé volí vzory a zakládá si na progresivním přístupu k novým technologiím.

Everyone Associates byli osloveni společností Puma v prosinci minulého roku se stručným popisem, jak vytvořit instalaci, která by byla působivá a v kontextu s nadcházející novou kolekcí SS11. Kolekce, zaměřená na moderního městského cestovatele, se skládá z klíčových součástí městského, sportovního i cestovního oblečení, které kombinuje funkční styl značky Pumy, technické znalosti materiálů i tvůrčí vedení Chalayana.

Prostor Pumy tak mají nyní podobu šikmé, vlnící se topografie série trojúhelníkových svislých tyčí, které vzdáleně odkazují na jednotlivé části světa, jež lze najít na mapě. Slouží jako vizuální metafora časové zóny, které se při cestování neustále mění. Stejně jako samostatná kolekce se i instalace neustále mění při pohledu z různých úhlů.

Zdroj a foto: www.everyoneassociates.com

doprava zdarma
objednávky nad 2 499,- Kč
 
Vrácení zboží
zboží můžete vrátit do 14 dnů
 
+420 733 712 508
uživatelská podpora 9:30 - 20:30